Overgang til børnehave

Inden jeres barn skal starte i børnehave holder vi en samtale med jer forældre, hvor vi taler om overgangen, og hvad I med fordel kan begynde at øve sammen med jeres barn, så barnet er forberedt på at starte i børnehave.

Vi tilbyder at lave en overlevering, enten direkte til personalet i den børnehave, jeres barn skal gå i, eller direkte til jer forældre, så I selv kan levere viden om jeres barn videre til børnehaven.

Vi samler som regel en mindre gruppe børn, som skal starte i børnehave i samme periode, og tager ud og besøger en børnehave i nærområdet. På den måde får børnene et indblik i, hvordan en børnehave ser ud, og hvad det betyder at gå i børnehave - og så føles det lidt mindre mystisk og lidt mere trygt, når skiftet kommer.